הדרך הטובה ביותר – בכלל לא מנסים לשכנע. אף אחד לא רוצה שישכנעו אותו. ומי שמעוניין להצליח בזכות אותנטיות וערכים, ולא בזכות מניפולציות רגשיות ורטוריות – ממילא לא מחפש לשכנע בכוח, הוא לא מחפש זיוף. שכנוע בלתי הגון פירושו לגרום לאנשים לרמות את עצמם ולהרחיק את עצמם מעצמם, וזה מעשה לא אתי שגם אין לו עתיד ותכלה.
כל הגישה לשכנוע והובלה היא מתוך הבנה כזו – עליי להיות מי שאני, עליי לדאוג להגיש את עצמי בצורה הטובה ביותר – וממילא מי שהדברים מהדהדים בו – ייפתח, יצטרף, ייתרם. דומה נמשך לדומה. אין יותר טוב מזה, אין יותר בר-קיימא מזה.
כך בונים חברויות, שותפויות, קהילות הבנויות על יסודות איתנים. כך בונים שייכות שעומדת באתגרים הקשים ביותר ומשיגה את ההישגים הגדולים ביותר.
ולכן, בשורה תחתונה, הצעדים הבסיסיים ליצירת כוח משיכה, הובלה ושכנוע:
- לדבוק במניעים העמוקים והאותנטיים ביותר שלכם.
- להביע ולשקף אותם בצורתם הגולמית והכנה ביותר.
- להדגיש את הלמה שלכם, מניין אתם באים.
- להדגיש את היעד שלכם, לאן אתם הולכים.
- להיות תמיד במגמת נתינה. אני לא מעניין. הם מעניינים. המטרה המשותפת מעניינת.
ואם רוצים להיות טובים עוד יותר – לתת דוגמאות, המחשות. זה תמיד עוזר.
ואם הייתי מבקש לשכנע אתכם שאני צודק – הייתי נותן בעצמי כאן דוגמאות… אבל אני הרי לא מנסה 🙂